jueves, 26 de febrero de 2009

ICV explica a Granollers la seva visio de la Llei de Educacio

Iniciativa per Catalunya Verds ha organitzat aquest dilluns, a la sala d’actes de la biblioteca de Roca Umbert, una xerrada - col•loqui per presentar el posicionament de la formació ecosocialista respecte la nova Llei d’Educació de Catalunya, actualment en tràmit al Parlament.
En la presentació de l’acte, el president d’ICV de Granollers i membre de l’AMPA del CEIP Lledoner, Josep Casasnovas, ha exposat que la voluntat d’Iniciativa és que la Llei sigui fruit de l’acord del conjunt de la comunitat educativa. Per Casasnovas, la LEC té el repte de solucionar les importants mancances del sistema educatiu català, alhora que ha d’afrontar els reptes que planteja una societat canviant.

Ramon Álvarez, responsable d’educació d’ICV i membre de la comissió negociadora sobre la LEC en el Govern d’Entesa, ha plantejat durant la xerrada que el principal problema del projecte és que no tanca bé el procés de debat engegat amb el Pacte Nacional per a l’Educació i no fa el pas necessari per consolidar una única xarxa amb els mateixos drets i obligacions per a tothom, exigits i garantits en tot moment pel Govern de la Generalitat.

Álvarez ha esmentat els vuit punts clau que, des del punt de vista d’iniciativa, cal introduir en el text del projecte per mantenir l’esperit del Pacte, i que es poden resumir en:

1. Incloure la gratuïtat, la igualtat en l’accés, la coeducació i l’escolarització equilibrada com a obligacions per a tots els centres finançats amb diner públic, independentment de la seva titularitat. En el cas dels centres privats, aquests serien requisits bàsics per a la seva concertació.

2. Introduir la laïcitat com a principi inclusiu de la nostra societat, com a garantia del respecte i la llibertat de creences i també com a valor comú pels ciutadans i ciutadanes.

3. El reconeixement de l’administració com a garant de la qualitat del sistema educatiu públic.

4. L’exclusivitat del Govern de la Generalitat a l’hora d’exercir les competències de fixar els criteris i els procediments de la planificació educativa del país, amb la participació en aquest procés dels diferents actors educatius.

5. La plasmació en el text de la LEC que cap centre sostingut amb fons públics pugui seleccionar el seu alumnat. Les assignacions de places s’haurien de fer en les comissions d’escolarització o oficines municipals d’escolarització, en funció dels criteris establerts per l’Administració educativa.

6. La inclusió de la formació professional, de la formació ocupacional i de la formació al llarg de la vida com a elements integrats en el sistema educatiu públic, amb una oferta que permeti millorar de manera continuada la qualificació i la formació de la ciutadania.

7. La participació de les famílies, el professorat i els alumnes en tots els centres finançats amb fons públics independentment del seu caràcter públic o privat. Els consells escolars han d’esdevenir consells educatius, en els quals puguin intervenir el conjunt de la comunitat educativa del territori.

8. La inversió suficient en educació com un requisit necessari per poder assolir els objectius que es marca la Llei. Cal que la LEC faci un compromís explícit amb el finançament de l’educació que, tal i com estableixen el mateix acord pel govern d’Entesa i el Pacte Nacional per a l’Educació, permeti arribar en un termini de vuit anys al 6% del PIB en despesa educativa.

Etiquetas: ,

0 comentarios:

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio