martes, 13 de enero de 2009

Vertisol inverteix en un nou magatzem

Vertisol, empresa de teixit tècnic per a cortines, ha invertit 1,5 milions d’euros a ampliar i millorar el magatzem que té a Granollers . Les noves infraestructures, amb una extensió de 2.000 metres quadrats, han estat adaptades per convertir-se en un centre logístic just in time.
La inversió és la cirereta d’un pla de comercialització amb el qual Vertisol aspira a créixer en un any que s’albira bastant negre en el món dels negocis. «Al nou magatzem tenim l’estoc llest per servir el producte Vertisol», explica Àlex García, vicepresident de la companyia i segona generació de la família García, propietària del grup del qual forma part Vertisol: Celtic Group.
Fins ara, des de la mateixa fàbrica es venia a clients grans mitjançant un gran distribuïdor a Gran Bretanya i un altre a Polònia, però a molts altres mercats no podien arribar-hi. «Estàvem enfocats a un perfil de client molt concret, que era el que tenia capacitat per comprar més de mil metres quadrats; ara, amb el nou magatzem, ens obrim a nous clients potencials», explica García. La firma amb seu a Granollers es dedica a la producció de cortines amb teixit tècnic, que permet protegir els espais dels rajos del sol.
Vertisol va néixer a Veneçuela de la mà d’una família de gallecs emigrats a mitjan anys setanta. Va començar essent una empresa d’estors que va anar derivant en una distribuïdora per a petits fabricants. L’any 1982 van decidir tornar i es van instal·lar a Lliçà de Vall, i tres anys després van canviar la seu a Granollers, on són ara i on tenen els departaments més estratègics (màrqueting, direcció comercial i centre de R+D).
El fet d’haver nascut a Veneçuela ha afavorit que Vertisol tingui posicions de lideratge en mercats més llunyans que Europa. Així doncs, enguany s’han posat com a fita penetrar amb més força en el mercat europeu. «Hem estat tan orientats a Amèrica que no ens havíem preocupat per destinacions més properes», diu García.
Una de les primeres accions que han desplegat per créixer a l’Antic Continent ha estat ampliar la xarxa comercial amb la contractació de quatre nous venedors. La segona és augmentar la seva presència en fires internacionals per apuntalar la seva aposta per la comercialització. «Ens hem marcat l’objectiu de ser presents en un certamen firal cada dos mesos, per a la qual cosa hem previst una inversió de mig milió d’euros», diu Àlex García. I, a més a més, han invertit 100.000 euros per a la confecció de nous catàlegs que els ajudin en les seves vendes.
Ara com ara, el 50% del seu negoci prové de grans distribuïdores externs i el 50% restant depèn de les comandes del grup al qual pertany.
I és que Celtic Group s’ha forjat com una multinacional industrial de referència en l’àmbit de les cortines i altres productes per a la decoració i la protecció solar de finestres, que es nodreix de les diferents divisions per fer arribar el seu producte a més de 75 països.
L’any passat, el grup en el seu conjunt va moure 150 milions d’euros i donava feina a 1.200 persones. Només Vertisol va facturar 28 milions d’euros i manté una plantilla de 250 persones.
Vertisol penja de la divisió industrial del grup, en què també hi ha Vertifil i Bandalux –aquesta última té una planta en Granollers i una a Galícia dedicades a la producció de cortines–. Vertifil Industrial, en canvi, amb seu a Galícia, és una planta que depèn de Vertisol que fabrica un producte d’elevat valor tecnològic format per PVC i teixit. És un polièster d’elevada tenacitat que es va desenvolupar al centre de recerca de Granollers.
«Avui dia, només hi ha tres empreses a tot Europa que tinguin maquinària per fabricar aquest teixit», explica García. Aquesta particularitat ha fet de l’empresa de Granollers una firma amb molt contingut innovador en el seu producte, cosa que li ha permès nedar contra corrent. Així, malgrat el terratrèmol que ha experimentat el sector tèxtil, que ha obligat moltes companyies a abaixar la persiana o a traslladar la producció a països amb costos més baixos, Vertisol ha volgut mantenir el control absolut sobre la producció. «No venem cap producte que no hàgim fet nosaltres», diu García. I no solament això sinó que la firma té gairebé tots els seus proveïdors al Vallès.
Una de les darreres operacions corporatives que ha fet el grup ha estat fusionar Vertisol i Vertilux Europe, una firma distribuïdora només per als mercats del Benelux i França que fins fa dos anys tenia la seu a Brussel·les. «Era un contrasentit mantenir les dues empreses separades», considera García.
La divisió comercial, però, està dirigida sota la marca Vertilux, amb seu a Miami, la qual disposa d’una xarxa de magatzems repartits per Dallas, Los Angeles, Mèxic, el Salvador, Bogotà i Curitiba, des d’on distribueixen a l’Amèrica del Nord i l’Amèrica Llatina. A més, disposen d’una seu a Melbourne per proveir el mercat australià.

Font: Dossiereconomic

Etiquetas: , ,

0 comentarios:

Publicar un comentario

Suscribirse a Enviar comentarios [Atom]

<< Inicio